בית > כתבות ומאמרים > מעבר לקריירה שניה > קריירה ותעסוקה

מי רוצה להפריד בינינו לחברים

עם הפרישה מצה"ל והניתוק מהמדיה הצבאית ,רשתות חברתיות הינן תשתית מעולה לעקוב אחרי החברים הותקים שפרשו, לרענן קשרים, לשמוע על מפגשים של פורשים ופורשות ולהתחבר לקהילה שלנו גם בקריירה שניה. אבל..הרשתות החברתיות זיהו זאת ושמו כמה מכשולים שכדאי שנכיר מחד ומאידך נלמד מה יכול ל"שפר עמדות" עבורינו.


על יצירת תלות ושליטה של האח הגדול- ומה ניתן לעשות בנושא !
 א. Google בחרה דרך  כמותית להפריד בינינו- פשוט ייצרה חוצצים ושולחת דואר רב לחוץ "קידום מכירות" רק בגלל שהוא מגיע ממערכת דיוור. על ידי כך כופה על יוצר הקשר לשלוח רק מייל אישי, לשכנע אותנו להגדירו כאיש  קשר או לשלם עבור הזכות לתקשר איתנו (לכן אם אבד לנו הקשר קרא כאן!)
ב. חכמת הרחוב משתפת כי ב Walla בחרה לסנן את השולחים שלא הגבת עליהם במהלך  3 חודשים ולא  חשוב אם היית במזרח ולא הספקת –די להם לראות בכך הצעת אי אמון.
ג. פייסבוק - אצלה זה מכעיס  אבל לפחות יש רעיון מסדר  פייסבוק עלתה לאוויר לפני 10 שנים כרשת חברתית אליה הצטרפו רבים והיא  בין המצליחות בישראל (אם לא המצליחה בהם) ובתחילת הדרך רבים מאיתנו הצטרפו על מנת לשמור על קשר עם חברים -נכון לאז כל פוסט או הגיג שלך ראו כל החברים.
עם השנים אט אט החלו רבים להבין את הפוטנציאל השיווקי שלה והחלו "להפציץ" את עמודי החדשות.

פייסבוק הבינה בגדול 3 דברים : 
א. שהיא חייבת לסנן ,לזקק ולטייב את המידע ב"פיד" של כל אחד מאתנו אחרת  נקרוס מעודף מידע. 
ב. שהסינון חייב להיות איכותי ולא רק כמותי. 
ג. שאם היא רוצה להרוויח מפרסומות עליה לפנות מקום רב ולסנן לפחות 90% מחבריך בכל  פוסט שתכתוב. 
אנו לא מכירים את אלפי האלגוריתמים אבל שמחים לשתף את המידע הבסיסי של כללי המשחק  נכון להיום ( שמחר ישתנו).  די בכך שנזכיר כי בעבר 100% מחברינו ראו את הפוסט וכיום אפילו חברים בקבוצה שלנו לא מקבלים הודעות מנהל (שזה משהו מאוד בסיסי- תארו לעצמכם שמנהל בארגון לא יהא מסוגל  להנחות את כפיפיו )

אז על רגל אחת איך זה עובד כיום: 
1. פייסבוק עושה ניתוחי תוכן לפוסטים שלנו .מזהה את אנשי הקשר והקרבה שהגדרנו לחברינו או את "מערכת היחסים בפועל" כפי שהם רואים את האינטראקציות בינינו בפייסבוק (לייקים הדדיים/ תגובות / שיתופים/ התכתבות במסנג'ר /תחומי עניין /מובילי דעה ששנינו מחוברים אליהם/ קבוצות משותפות  ועוד) 
2. ברגע שפרסמנו  פוסט - פייסבוק חושפת אותו מידית לכ1% מהחברים (סוג של קבוצת ביקורת) ולפי התגובות שלהם מחליטה פייסבוק האם להמשיך ולקדם את הפוסט הזה לשאר החברים (לרוב התקרה תהא 10% מהחברים אם הפוסט ייחשב למצוין).

אז איך אפשר להגיע בכל זאת למצב שכל החברים ידעו על מסיבת יום ההולדת שאני מזמין אותם?
כנראה שפייסבוק כבר אינה הפלטפורמה לכך, כי גם אם נרצה לשלם קידום לעמוד הפרטי שלנו הם לא מאפשרים זאת.(לא ממש ברור למה אבל לשלם ולקדם ניתן רק הדף עסקי/קהילתי שאתם אמורים להגיע אליו).

הזירה הנכונה להישאר עדכניים בנושאים שמעניינים אתכם היא להצטרף לעמוד עסקי / קהילתי ועל ידי כך יגדלו הסיכויים עד 100% שתשארו מעודכנים ולא תפסידו שום עדכון על זכויות, על כנס /אירוע /קורס או אפילו יום ההולדת של המפרסם כי כיום זו הזירה החדשה של פייסבוק שקרובה ביותר לפייסבוק המקורי.   

לזכותם ייאמר כי גם כאן בעת גביית התשלום מהמפרסם  הם נעזרים באותו "פרמטר  איכות" כך המפרסם משלם פחות כסף ככל שקהל היעד שלו באמת מוצא עניין בפוסט  שכתב . 
לאור כללי המשחק "הבעייתיים משהו" אופציה טובה נוספת  להגיע לכמות מוגדרת  של חברים שתרצה מאוד שיקבלו מידע חשוב ממך היא לתייג אותם . (עליך לתייג אחד אחד כי פייסבוק לא "תעזור לך" לעשות תיוג  קבוצתי).

סיכום ביניים - לשיטה החדשה של פייסבוק:  
א. טובה לעסקים של פייסבוק  !! 
ב. טובה ,במידה מסוימת, גם לניטור עומס המידע של "הגולש  הסביר". 
אבל בשיטה זו... 
כאשר פייסבוק היא זו שבוחרת  אקראית  את קבוצת הביקורת אשר  לאורה "ייחרץ" גורל הפוסט  שלך  - לא תוכל לסמוך על כך שפייסבוק תכלול בקבוצת הביקורת את  מובילי הדעה בקהילה שלך כפי שהיה בעבר.  
לכן בניגוד ל "חכמת ההמונים" של גוגל יש כאן חיסרון משמעותי שאנו תקווה  שיום אחד פייסבוק יקדישו לכך מחשבה.

עניינת להיום! 
1.זוהי פייסבוק !!! 
2.היא קובעת את כללי המשחק!!!  
3.אם אנו רוצים לנצח - עלינו להכיר את כללי המשחק!!! 
רק שכאן (בניגוד לשח-מט) כללי המשחק אינם קבועים ורציפים אלא בכל בוקר יש כלל חדש איתו התעורר צוקי (מארק צוקרברג מייסד  פייסבוק)

אז מה עושים כדי לשמור קשר בהליך הפרישה ולאחריו ? 
המלצותינו נכון להיום ובכללי המשחק הנוכחיים הן: 
א. בחרו חברים אמיתיים   בפייסבוק - כי מתוכם תבחר המערכת של פייסבוק את  "קבוצת המיקוד" שתכריע את גורל הפוסט! 
ב. שאתם מקימים קבוצה - תמנו כמה "ראשי צוותים" שיהיו אחרים על שיתופים של "הודעות המנהל" (שלכם) כי אחרת רוב חברי הקבוצה לא "ישמעו" מה אמרתם. 
ג. אם פתחתם דף עסקי/ קהילתי - הזמינו לשם את  החברים הרלוונטיים לנושא הדף כי "ביום פקודה" שתרצו להגיע בלחיצת כפתור תוכלו להגיע לכולם (אמנם להגיע בתשלום אבל לפחות תוכלו להגיע).

ד. "במקרה קיצון" שאתם חייבים להגיע עד אחרון החברים 
הפתרון: שידור  ישיר  -  כך ננצל את נקודת התורפה של פייסבוק הנלחמת בגוגל ובyoutube  - לנו זו  הזדמנות מעולה שיש למנף (אבל גם כאן יש לעשות זאת בטעם שלא להפוך לטרחנים!)

לסיכום 
פוסט זה אינו בא במקום יעוץ מקצועי לקידום ברשתות. אלא שיתוף בידע כללי ,בסיסי וחיוני למי שרוצה להיעזר ברשתות לצרכים חברתיים ועסקיים ולא מבין "מי ממדר ומפריד אותו מחבריו באופן שיטתי ולמה"

חברים יקרים!
אנו נקיים מעת לעת פעילויות בנושא שיווק דיגיטלי לשימוש פרטי ועסקי כאחד. אם זה יכול לעניין אתכם השאירו פרטים בצור קשר , ציינו בהערות "שיווק אלקטורני"  ונדאג לעדכן אתכם אודות ההדרכה גם  בsms (כי שם בינתיים לא מסננים) 

ומה לגבי הפלטפורמות של "ביטחונט" אתר פורשי צה"ל בפייסבוק  ? 
א. דף הקהילתי של אתר פורשי צה"ל  ביטחונט- מוזמנים לעשות לו like כך שתוכלו להיות בטוחים יותר שמידע על זכויות, כנסים ואירועים יגיע אליכם. 
ב . קבוצות אזוריות של אתר פורשי צה"ל בפייסבוק  - השלוחה בדרום והשלוחה בצפון  - מוזמנים להצטרף בהתאם לאיזור המגורים.            
ג. חברות אישית עם אבי פרנקל מנכ"ל אתר פורשי צה"ל  - במידה ואנו מכירים ו-או תחומי העניין שלנו דומים (לדוגמא: הדרכה, זכויות פרישה, נטוורקינג וכו') שלחו הזמנה  כאן! 


תודה על תשומת הלב! 


< לכתבה הקודמת     לכתבה הבאה >