בית > כתבות ומאמרים > מעבר לקריירה שניה > העסק שלי

כמה שווה כדור פלאפל?

לאחרונה ביקרתי בשוהם וניגשתי לדוכן פלאפל חתוכה במקום. 
הזמנתי מנה אבל המוכר הגיש לי כדור ואמר 
"לפני שאתה משלם קודם תטעם"! 


"אין צורך" עניתי -אבל הוא בשלו. 
ביסוס אמון - זו האסטרטגיה השיווקית שנקט בה. 
למעשה: 
א.הוא העריך שכבר החלטתי ! 
ב. הוא ידע שהכדור שטעמתי אינו מעיד בהכרח על טיב המנה כולה (טריות הפיתה,, סמיכות הטחינה ומועד חיתוך הסלט) אבל שאותו כדור יפעיל את חושי הטעם. 
ג. הוא העריך שאם לא יהא לי טעים 10 אלא 7 גם אז אבצע את הקניה. 
אז כדור פלאפל עלותו אפסית והנה הוא קיבל פוסט ופרגון על מהלך שיווקי נכון. 
לעומת זאת בעיסוקים חופשיים שעת יעוץ או שעת הדרכה עולה הרבה יותר אבל לעיתיםם אם יש לקוח פוטנציאלי חשוב או אנו בתחילת הדרך איני רואה פסול בפעילות ניסיון ללא עלות כדי לרכוש את אמונו. 
כמובן שחשוב להפעיל שום שכל לפני כל "תרומה" כזו. 

שונה הדבר אם יש לכם ידע מקצועי ייחודי שאז לא נכון לנדב את כולו ולהפוך ללא רלוונטיים.
 

< לכתבה הקודמת     לכתבה הבאה >